Concertserie Stichting Cultureel Beheer Winterswijk

De entree bedraag € 12,50 per persoon en is inclusief een drankje na afloop.

Zondag 10 oktober 2010
George Constantin, viool en Micea Constantin, piano, geven een concert met traditionele Roemeense en zigeunermuziek. Vader George Constantin deed zijn muzikale opleiding in
Roemenië, tijdens het destijds strenge communistische regime, waarbij alleen echte kwaliteit zich wist te handhaven. Zoon Micea Constantin is volgens dezelfde strenge muzikale traditie opgeleid.

Zondag 14 november 2010
Harpconcert met Lavinia Meijer. Deze jonge veelbelovende harpiste speelt stukken van haar solo CD’s. Lavinia Meijer is een veel gevraagde artieste in binnen- en buitenland en winnares van verschillende internationaal hoog aangeschreven concoursen. Zij is regelmatig te zien op TV in programma’s als Podium, DWDD en Pauw en Witteman.
Entrée voor dit concert is € 15,00

Zondag 12 december 2010
Leden van het Van Wassenaer Consort; waaronder Tina Nijman, violiste en Anna Magda de Geus, celliste. Zij spelen klassieke en licht-klassieke werken uit kerstconcerten.
Een mooie gelegenheid om na de kerstmarkt in het sfeervol verlichte en in kerstsfeer ingerichte kerkje de decembermaand muzikaal te starten.

Zondag 9 januari 2011
Trio Grand Cru en Ben Stevens met Weense muziek. Trio Grand Cru bestaat uit de drie professionele vakvrouwen, Dorothée Fonteijn (piano en zang), Manuela Tannemaat
(viool en piano) en Mechteld Lindeboom (cello). Samen met de Winterswijkse zanger Ben Stevens zullen zij het oude Wenen laten herleven.

Zondag 6 februari 2011
Recital door Rosanne Phillippens, viool en Yuri van Nieuwkerk, piano. De jonge violiste Rosanne Phillippens is winnares van het Nationaal Vioolconcours 2009 (Oscar Back) en wordt als een van de meest talentvolle violisten van Nederland gezien.
Met Yuri van Nieuwkerk vormt ze al jaren een succesvol duo; samen wonnen ze onder meer in 2009 de NPS duoprijs. Op het programma staan werken van Beethoven,
Ravel en Bartok.

Zondag 13 maart 2011
Hester Haenen zingt Jazz; deze zondagmiddag zal jazz zangeres Hester Haenen uit Winterswijk bekende en wellicht minder bekende jazzstukken zingen.
“Fine and mellow” van Billy Holliday, “My favorite things” van Ridgard Rodgers en “Here’s that rainy day” komen voorbij….!
Zij zal worden begeleid door jazzpianist Harald Haverkorn. Een swingende contrabassist maakt het trio compleet.
Hester duikt het liefst diep in de nummers en daarvoor biedt deze muziek haar de ruimte.

Zondag 10 april 2011
Art Nijhuis,viool en Jacobus den Herder, piano. Op veler verzoek staat dit duo ook nu weer op het programma. Zij brengen een Frans/ Russisch programma met o.a.
de vioolsonate van Debussy, de 2e vioolsonate van Prokofiev en de Tzigane van Ravel. Zij staan garant voor een indrukwekkende afsluiting van dit seizoen.

Stichting Cultureel Beheer © 2009